Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Ushh för bomber i Kenya

Av lollopettersson - 18 november 2012 20:57

Om två månader åker jag och ett par vänner till Kenya men nu verkar det vara lite oroligt i landet. Hoppas inte att det är oroligheter inför nästa års presidentval i landet som börjar redan nu. Kenya är ett fantastiskt land med helt underbara människor och riktigt fin natur och spännande vildmark. Dessutom har landet klarat sig förhållandevis väl om man jämför med flera andra afrikanska länder, vad gäller inbördeskrig och oroligheter. Hoppas att Kenya fortsätter att utvecklas och förblir fredligt!


Vad jag har förstått är det främst i Mombasa (Kenyas underbara badstad) som det varit oroligt tidigare. Där det är konflikter mellan muslimska grupper och andra grupperingar. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lollopettersson - 4 januari 2016 17:01

Har funderat en del på det här med alla försäkringar som man har. Kostar ju en slant om man skall försäkra hus, hem, familj,olycksfall, inkomst, sjukvårdsvistelser, bil, båt, tv, ipad osv. I vissa fall måste man nästan ha en försäkring eftersom det r...

Av lollopettersson - 22 september 2013 17:30

Nu händer det tyvärr igen. Tydligen är det någon terroristgrupp som lagt beslag på ett helt varuhus i Kenya. Det är inte första gången som det är kaos i landet. Hoppas bara att de hela får en smidig upplösning. ...

Av lollopettersson - 22 september 2013 14:51


Vill tipsa om en bra blogg. Hos som bloggar heter Emma och ger riktigt fina tips på sin sida. Senaste hittade jag tips när jag skulle shoppa vinterjacka. Sen får man tips om en massa andra viktiga saker som smycken och smink. Så dagens tips är sidan ...

Av lollopettersson - 2 december 2012 11:46

Utomhus är det snö på marken och det är första advent, härligt! Julen närmar sig med skrämmande fart. Vad som känns lite jobbig är att pengarna redan börjar ta slut. Just den här månanden har vi fått väldigt många räkningar. Blir lite sur på att elrä...

Av lollopettersson - 27 november 2012 23:16

Har precis kollat klart på den amerikanska serien The Killing säsong två. Riktigt bra serie, med Joel från Snabba Cash bland annat. Tyvärr verkar det som om säsong tre av serien inte kommer att komma, för dåliga tittatar siffror verkar det som. Synd ...

Presentation

Välkommen till min blogg! Hoppas du kommer ett trivas. Här bloggar jag bloggar om saker som intresserar mig. Framförallt webb och it ligger mig varmt om hjärtat. Häng på!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards