Alla inlägg under december 2012

Av lollopettersson - 2 december 2012 11:46

Utomhus är det snö på marken och det är första advent, härligt! Julen närmar sig med skrämmande fart. Vad som känns lite jobbig är att pengarna redan börjar ta slut. Just den här månanden har vi fått väldigt många räkningar. Blir lite sur på att elräkningen måste dyka upp just i denna månad, måste ju vara fler än jag som har större utgifter än vanligt under december eller?


Hur som haver har jag bestämt mig för att ta ett litet lån. Tidigare har jag handlat med Klarna faktura, men har nu bestämt mig för att ta en kredit hos Moneypal som är en kreditförmedlare på internet.  Lånar jag 10 000 kommer det kosta 212 kr i månaden och 20 000 kr kostar 423 kr i månaden med 72 månaders återbetalningstid. Inte jättebilligt, men bättre än många andra alternativ. Handlar man med Klarna är det ofta svårt att ta reda på vad det kommer att kosta. Tycker även att Moneypal står sig relativt väl jämfört med andra långivare.


Det som är lite påfrestande är att även om vi nu lånar pengar, så kommer det ändå bli svårt att få ekonomin att gå ihop i slutet av månaden.  Julklappar kostar mycket och i år kommer vi fira både jul och nyår hemma vilket är kul, men det kostar på!


Tänk om man kunde dra av julklapparna på skatten. Läste denna lilla notis på aftonbladet och blev både lite förbannad och road. Visst hade det varit trevligt om det gick att dra av lite kostnader på julklapparna. 

Presentation

Välkommen till min blogg! Hoppas du kommer ett trivas. Här bloggar jag bloggar om saker som intresserar mig. Framförallt webb och it ligger mig varmt om hjärtat. Häng på!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards