Alla inlägg under januari 2016

Av lollopettersson - 4 januari 2016 17:01

Har funderat en del på det här med alla försäkringar som man har. Kostar ju en slant om man skall försäkra hus, hem, familj,olycksfall, inkomst, sjukvårdsvistelser, bil, båt, tv, ipad osv. I vissa fall måste man nästan ha en försäkring eftersom det rör sig om så stora kostnader t.ex till bilen och hushållet, men annars känns det som om att man skulle kunna klara sig lika bra på att bara spara pengar själv på ett annat konto.


T.ex känns det inte värt att ha drulleförsäkringar till dyra småprylar som mobil eller surfplatta. Har även funderat lite på om man verkligen behöver sjukvårdsförsäkring, beror väl lite på livssituation kan jag tänka.


Länge funderade jag även på om det inte vore bättre att stå utanför facket och a-kassan, men efter att ha läst in mig på hur arbetslösförsäkringen fungerar inser jag att det är svårt att klara sig utan en inkomstbaserad buffertförsäkring.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkommen till min blogg! Hoppas du kommer ett trivas. Här bloggar jag bloggar om saker som intresserar mig. Framförallt webb och it ligger mig varmt om hjärtat. Häng på!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards